kaos-kväll

Min tanke igår

-det  kommer gå fort att natta Malte, han är ju så trött. Jag lägger mig och läser.

Börjar med att ta fram runda lampan & ställer den bredvid sängen. (har ingen riktig sänglampa så fönsterlampan fungerar som sänglampa när det är dags för sängläsning.)

Jag går ut en snabbis i köket & hör Malte säga ba=boll.. Nej, springer in i sovrummet och ser hur Malte kastar sin ba=boll=lampan. Glas överallt ungefär hundramiljonersmåglasbitar överallt. Blir livrädd att han ska kliva på en glasbit så jag kastar mig in i sovrummet. Självklart kliver jag på en glasbit. Lyfter haltande upp lilla Malte. Hämtar dammsugaren, dammsuger haltandes medan jag samtidigt försöker hålla Malte därifrån. Nu rinner det blod från min fot. Dammsuger superduberjättenoga, hittar nya glasbitar hela tiden.

Sen, pilla bort glas under foten. Står på ett ben med en pinsett. Får bort glasbiten. Då börjar Malte stå på ett ben så fort han sätter ner foten lyfter han på den. Jaha! Har han en glasbit där eller härmar han mig? Hämtar ficklampa, synar hans fot. Kan inte hitta något glas. Sängdags, äntligen!

Vi sov till tio i nio imorse. Glada & utvilade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0